onsdag 13. mai 2009

Hva ønsker jeg meg......egentlig?

Ja, da har jeg bursdag om få minutter - og jeg har tidligere skrevet opp en ønskeliste over ting i bloggen. Bortsett fra at alle er venner (både store og små) er det noen ting jeg ønsker meg - fra en mann... Og som min smarte og nydelige lillebror fortalte meg for ca ett år siden snart; om du ikke forteller folk hva du tenker og mener vil de tro du er falsk og få sjokk den dagen du deler meningene dine. Og en annen ting: mennesker er ikke tankelesere. So here goes!

Først og fremst vil jeg si at jeg er en tålmodig person, med de fleste og lenge. Og som en kjær og nær venn av meg kan fortelle er det virkelig gjort den dagen tålmodigheten min tar slutt. Da er det tomt. Dessverre. Så jeg tenkte å skrive litt her, for å se om det hjelper på :)

Jeg ønsker meg en mann som tar initiativ, for jeg er gammeldags og sjenert av meg - og dette gjelder uten alkohol i bildet vel å merke (for da telles det ikke). Og som gir komplimenter om han syns det passer seg. Null komplimenter betyr for en jente (les meg) at du for det første ikke finner henne attraktiv og for det andre at du ikke bryr deg om hva som skjer rundt eller med henne av positive ting eller oppnåelser.

Jeg ønsker meg en mann som står for det han sier, som f.eks. å ringe når man sier man skal. En som tar seg tid til meg og som viser med hele seg at det er meg han er interessert i og ingen andre. For jeg er veldig dårlig på å dele en jeg liker med andre damer, det kommer ikke til å skje. Da fordufter jeg, og ser etter lykken et annet sted. Jeg liker å bli strøket i håret, og som de fleste vanlige dødlige liker jeg å bli massert og skjemt bort ;) Forgudet går også bra, hihi, for en bitteliten stund :D

Ærlighet. Er det noe jeg setter høyt er det evnen til å være ærlig og oppriktig. Løgn og bedrag er noe av det værste du kan finne på å gjøre mot meg. Lojalitet og respekt er det neste jeg verdsetter høyest. Klarer du ikke mestre de tre tingene er det ingen vits i å møte meg, de er et krav og kan ikke diskuteres. Jeg sa jeg var tålmodig, men her er det no mercy.

Jeg blir fort glad i mennesker, og han må ikke bli skremt om jeg sier at jeg er glad i han. For jeg ber han ikke om å flytte inn med meg av den grunn, det betyr i min verden at jeg syns han er en fin fyr og at han har kvaliteter ved han som gjør at jeg ser på han som en god person og i det minste en fremtidig venn. Kommer ordet elsker derimot opp etter kort tid, er det bare å løpe - du har min tillatelse! Hehe :) Det ordet slenger jeg ikke rundt, og det er forbeholdt mine aller kjæreste.

Han må være glad i dyr, hund spesielt! Jeg kan ikke være sammen med eller involvert i en person som ikke liker hunder. Jeg skal ha hund i løpet av høsten og den som blir involvert med meg burde vite det.

Jeg er en person fylt med fryktelig masse følelser, innimellom flyter det litt over. Ikke noe å bli redd for, men forstå heller da hvorfor jeg er så veldig engasjert i alt mulig og alle mulige. Det er meg, om jeg legger lokk på det tar jeg vekk en veldig stor del av meg selv. Bare spør familien min om de nye ettiketene på hermetikkboksene på Mega, så begynner de alle å le. Jeg finner stor glede i de små ting i hverdagen, i de minste ting som for andre er helt ubetydelige. Men det gir meg glede og jeg trives med å være engasjert, for om man ikke finner noe glede i hverdagen blir den fort veldig grå og vanlig. Og kjedelig, ikke minst. Så gled deg heller med meg, le med meg - ikke av meg. Det er ikke snillt eller veldig oppmuntrende.

Herved ber jeg mine nære og kjære, alle sammen (bortsett fra foreldre, tanter, onkler og besteforeldre) om å se rundt seg etter en som kan passe denne litt lange beskrivelsen av min drømmemann. Hihi :) For jeg lurer på om han finnes der ute! Ready, set, go!

Dette året er et positivt ladet år, hvor alle drømmer kommer i oppfyllelse. Vent å se ;)

3 kommentarer:

Nadine R. Sørlle sa...

Jeg skal se om ikke jeg finner en paa min vei her nede i Aussie land :) Gjoer jeg det skal jeg sende han i posten din retning ;)

Din beskrivelse av droemme mannen i oppfoersel og aapenhet er de fleste jenter droemme mann tror je, saa vi faar satse paa at det hvertfall finnes en slik der ute til deg ;)

Unknown sa...

Kjære pus, du fortjener den beste og han finns nok der ute et sted.
Jeg skal IKKE lete for deg, tror du klarer det fint på egen hånd hi hi.
Hvem vet, kanskje du kjenner han allerede? Uansett er rådet mitt; don`t sell yourself short!! Nyt våren og vær åpen for de som krysser din vei, stooooor koz mamma.

Anonym sa...

Yarr harr and a bottle of rum!
En piratmann kanskje? humm??