søndag 25. januar 2009

Reker!

Jeg mannet meg opp til å gå ned til butikken i møkkaværet i går, kledde på meg nok klær for en storm. Turen ned gikk fort med Nadine på øret. Og jeg surra rundt de siste 10 min av åpningstiden. Plutselig sier stengeansvarlig til meg: "er du glad i reker?". Hvorav jeg svarer at ja, det er jeg. Og vips har hun fylt en rekepose smekk full med ferske reker. Veide over 2 kg, for vekten jeg har etter mamma går ikke lenger enn det - og den kunne ikke si annet enn error! Så jeg satt og skrelte en hel pose med reker til episoder av The Mentalist. Tok over 1 og 1/2 time!! Men etter tre brødskiver med reker, sitron og majones hadde jeg fortsatt igjen en halv kilo med reker som så ble delt opp i passe porsjoner og lagt i fryseren!
Dæven, og med -40% på alt fra Findus, fikk jeg hamstret masse middager! :D
Turen hjem fra butikken var i midlertid litt tung, med tre smekkfulle bæreposer og oppoverbakker. Men fikk trent da, og kunne med god samvittighet drikke en halvannen liter med Urge! Hihi :D

Ingen kommentarer: